Podúrovňový soustruh PUS 1435/80 CNC
Naše společnost vyvinula a vyrobila nový typ univerzálního podúrovňového soustruhu pro produktivní obrábění tramvajových kol bez nutnosti demontáže podvozku.
Soustruh je součástí komplexního podúrovňového soustružnického pracoviště určeného pro všechny typy současně provozovaných tramvají včetně nízkopodlažních. Modifikované technické řešení o nosnosti 200 (250) kN je určeno i pro železniční vozidla či vozy metra.
Patenty
ZASLAT POPTÁVKU
Základní charakteristika a přednosti stroje
- Nové, dosud nepoužité, technické řešení soustavy podpěrných a hnacích kladek umožňuje univerzální použití pro všechny typy kolejových vozidel bez nutnosti centrování a přitěžování nápravy.
- Možnost obrábění dvojkolí i na vyvázaném podvozku.
- Současné obrábění dvěma zcela nezávislými křížovými suporty.
- Jednoduché a rychlé upnutí obráběného dvojkolí bez nutnosti zásahu obsluhy.
- Automatické vystředění dvojkolí do osy obrábění.
- Automatické vyrovnávání horizontální osy dvojkolí před a v průběhu obrábění.
- Automatické nadzvednutí neobráběné nápravy zajišťující odstranění vlivu případných deformací podvozku na proces obrábění.
- Rychlé proměření opotřebení jízdního profilu a průměrů všech kol soupravy vždy současně na obou nápravách jednoho podvozku včetně tisku protokolu měření.
- Možnost diagnostiky geometrie podvozku včetně grafického zobrazení a tisku protokolu měření.
- Úspora nákladů provedením analýzy nutnosti a rozsahu opravy na základě naměřených výsledků.
- Možnost optimalizace hloubky obrábění pro dodržení povolené odchylky průměrů kol na nápravě, podvozku, vozidle a soupravě.
- Dosažení dokonalé geometrie obrobeného kola docílené upnutím axiálních hnacích kladek přímo za obruč a tím odstranění nepříznivého vlivu pružných pryžových vložek kol na přesnost obrábění.
- Možnost obrábění ekonomických opravárenských profilů.
- Monitorování obráběcího procesu kamerovým systémem.
- Možnost dodávky příslušenství pro obrábění vnějších i vnitřních brzdových disků.
- Odstranění nutnosti odkrytování boků tramvají a tím podstatné zvýšení produktivity práce.
- Zvýšení bezpečnosti práce vlivem minimalizace nutnosti manuálních zásahů obsluhy před a při vlastním procesu obrábění.
- Bezpečné posunování soupravy odpojené od troleje řetězovým transportním zařízením umístěným pod úrovní podlahy.
- Kontrola identifikace měřené či obráběné nápravy snímáním polohy transportního vozíku.
- Výkonný a uživatelsky přátelský a přehledný řídicí systém a vyhodnocovací počítač.
- Automatická kontrola opotřebení řezných plátků.
- Podpora kalibrace kontrolních poloh pohyblivých částí zařízení.
- Monitorování řídicího systému a vyhodnocovacího počítače za účelem diagnostiky případné poruchy metodou vzdáleného přístupu ze sídla servisní firmy.
Technická data
| PUS..../80 CNC | PUS..../200 CNC |
Rozchod kolejí |
1000, 1435, 1524 mm |
|
Největší průměr obráběného kola na styčné kružnici |
800 mm |
1600 mm |
Nejmenší průměr obráběného kola na styčné kružnici |
400 mm |
500 mm |
Maximální šířka obráběného kola |
100 mm |
150 mm |
|
Přesnost obrábění: u kol s pryžovými vložkami je nutno k uvedeným hodnotám přičíst < 0,30 mm |
- tolerance průměru kola na styčné kružnici |
< 0,10 mm |
- tvar profilu |
< 0,10 mm |
- tolerance průměrů kol na nápravě |
< 0,10 mm |
- tolerance průměrů kol na podvozku |
< 0,30 mm |
|
Drsnost obrobeného povrchu Ra (v závislosti na posuvu) |
3,2 - 12,5 µm |
|
Posuv |
0,12 - 1 mm/ot. |
|
Řezná rychlost: |
|
- obrábění kol |
40-110 m/min |
- obrábění brzdových disků |
40-155 m/min |
|
Maximální průřez třísky |
5 mm2 |
8 mm2 |
Maximální hloubka třísky |
8 mm |
8 mm |
|
Rozměry stroje: |
|
- délka (v ose obrábění) |
3980 mm |
3660 mm |
- šířka |
2280 mm |
2380 mm |
- výška |
1955 mm |
2300 mm |
|
Celkové maximální zatížení zvedacích kladek |
80 kN |
200 kN |
Hmotnost stroje |
18 000 kg |
25 000 kg |
|
Ekvivalentní hladina hluku |
72,9 dB (A) |
|
Stupeň řídicího systému |
CNC |
Typ řídicího systému |
OMRON řady C200 HX-CPU44 |
|
Nápajecí napětí |
3N~50Hz 400 V/TT |
Výkon pohonů hnacích kladek |
4 × 9,2 kW |
4 × 15 kW |
Instalovaný výkon pracoviště |
67 kW |
75 kW |
|
Rozměry pracovní jámy: |
|
- délka (rovnoběžně s osou kolejí) |
10 690 mm |
- šířka (kolmo na osu kolejí) |
5 500 mm |
- hloubka (od temene kolejí) - dno jámy/kanály |
2650/3210 mm |
|
Délka vodící dráhy transportního zařízení |
dle požadavku uživatele |
Rozsah dodávky
Součástí dodávky je:
- Kompletní podúrovňové soustružnické pracoviště včetně montáže, oživení a uvedení do provozu:
- Podúrovňový soustruh PUS ..../.... CNC:
- strojní část
- řidicí systém a elektrovybavení
- systém diagnostiky a měření
- hydraulický systém
- pneumatický systém
- zařízení pro obrábění 2 spřažených náprav o rozvoru 1900 - 2500 mm
- systém bezpečnosti a ochrany obsluhy zařízení
- kamerový systém sledování procesu obrábění
- systém kontroly prokluzu hnacích kladek
- osvětlení zóny obrábění
- Součástí základního softwarového vybavení je:
- operační systém Windows
- systém dálkové diagnostiky zařízení
- možnost připojení řídicího systému na interní počítačovou síť uživatele
- 1 požadovaný tvar jízdního profilu, na který bude kolo obrobeno
- databáze konstrukčních typů kol, které bude možno automaticky upnout
- možnost obrábění opravárenských profilů
- ovládání zařízení v automatickém i servisním režimu
- zobrazování chybových hlášení stavu zařízení
- Třískové hospodářství:
- sběrný dopravník
- vynášecí dopravník
- otevřený kontejner 350 l s kolečky a automatickým vyklápěním
- Transportní zařízení
- Hydraulický agregát
- Kompresor
- Příslušenství (nářadí, měřidla a přípravky)
- Sada exponovaných náhradních dílů
- Průvodně technická dokumentace, návod k obsluze a údržbě a katalog náhradních dílů
- ES prohlášení o shodě
- Protokol o měření emisí EMC
- Zaškolení obsluhy v rozsahu 2 týdnů před předáním zařízení do trvalého užívání
- Volitelné příslušenství:
- zařízení pro obrábění vnitřních i vnějších brzdových kotoučů
- systém měření geometrie podvozku
- odsávání kouře a prachu
- drtič třísek
- systém centrálního mazání křížových suportů
Součástí dodávky není
- Stavební připravenost obslužné jámy
- Celkové osvětlení pracoviště
- Větrání a vytápění pracoviště
- Lemování a kryty kanálů a šachet
- Schodiště a zábradlí obslužné jámy
- Připojení rozvaděče "PSP" na hlavní rozvaděč haly
Reference